RSS

“Atento” una externalització amb repressió laboral i pitjor servei públic

11 jul.

atento2.jpgDes de les posicions, valors i conceptes que venim defensant a DEMPEUS, volem denunciar les pràctiques anti-sindicals i anti-socials, la repressió sindical pura i dura que es practica en serveis públics fonamentals i de forma incomprensible en un Govern d’esquerres. Estem parlant de massa casos de subcontractació o externalització amb “ajustos” de plantilla i acomiadaments sistemàtics. En el cas que ara ens indigna, l’antiga “empresa” és substituida per una de nova de trista història laboral: “Atento”, que redimensiona plantilla i naturalment i impune, elimina aquelles persones que són particularment reivindicatives i/o ostenten una representació sindical. Més encara si s’han distingit per una tasca en ferm en defensa de les condicions de treball (ara, una delegada de CC.OO i una d’UGT, més 6 persones més).

I en aquest cas estem parlant del servei d’emergències, dels serveis d’atenció telefònica dels serveis 112 i 061, un tipus de treball que és capital per un bon resultat de tot l’equip i determinant per la rapidesa i eficàcia de l’ actuació sanitària i/o emergent condicionant sovint la mateixa supervivència de la persona damnificada o la seva mort. O l’aparició de seqüeles, o no, directament relacionades amb la demora en l’atenció sanitària.
Una millor discriminació i atenció orientadora des del servei telefònic de recepció de l’avís d’urgència pot ser vital per una bona pràctica–i de fet tota la bibliografia (European Resuscitation Council) sobre el tema ho demostra.

I aquesta idoneïtat en la primera recepció no és producte de la casualitat ni l’atzar. Només professionals especialment preparats i formats per a una tasca de tal responsabilitat poden respondre amb unes mínimes garanties a la situació, sempre colpidora, d’una sol·licitut d’atenció d’emergència. Encara més, la mateixa experiència professional esdevé un valor de veritable transcendència. Una orientació-cribat correcte en cada cas permet una optimització de cada intervenció amb tota la complexitat humana, i tècnica que suposa aquest tipus d’intervencions vitals.

Qualsevol perversió pretesament “estalviadora” representarà en tots els casos un “mal començament” del protocol assistencial i l’ argumentat objectiu de “racionalització de despesa” significarà tot el contrari: serà l’origen d’una mala resposta, quan no d’una tragèdia, impossible de reparar en termes de vida humana, de salut personal i social. Una simple “incorrecció” en l’aplicació dels protocols d’atenció en cada cas és doncs la causa d’un veritable daltabaix. I a més sovint pot acabar sent mortal.

Però la irracionalitat que s’estila, disfressada de “nova forma de gestió”, es situa en la línea d’aquesta pràctica ara també en fase d’implantació de substituir el clàssic “metge de porta” a les urgències d’un hospital per una persona d’infermeria… I això sense la capacitació i la formació imprescindible per atendre una de les tasques més difícils i rellevants de tot el servei d’urgències: pre-classificar el grau d’importància i emergència de cada cas que arriba a la porta d’entrada. Una feina que requereix les màximes virtuts d’ull clínic, d’experiència en profunditat, de capacitat de pronòstic, de formació i preparació professional i humana… I pretenen “estalviar” tot baixant el salari- qualificació del o de la professional que atén aquesta dura labor. I generant necessariament un seguit d’errors evitables, una incertesa que es contagia a tot el col·lectiu, una angoixa insuperable i patològica en el professional que ha d’atendre una tasca per la que no ha estat preparat, amb un increment demostrable de males practiques, Massa sovint, tractant-se de serveis d’alta especialització i sofisticació, aquestes situacions seran irreversibles i suposaran el fracàs de l’assistència.

no_a_los_despidos_en_atento_barracas_4.jpgAmb independència de qualsevol altra consideració de segon ordre en la qüestió que tractem, la única forma d’assistir i d’atendre el procés d’una emergència és fent-ho bé des del primer – i decisiu – pas de recepció telefònica. Els departaments i els sistemes intel·ligents no solament no se’n desfan d’aquestes persones experimentades i formades sinó que se’n asseguren la seva fidelitat i continuïtat: internalitzen aquestes prestacions i així asseguren una bona praxis de forma demostrada i contrastada.

A Catalunya, i a d’altres llocs, no se’n enteren i resulta dolorós de veure com un “govern d’esquerres” és capaç de protagonitzar aquestes externalitzacions que passen per l’acomiadament de persones difícilment substituibles… No se’n volen assabentar i cauen en les practiques de les dretes més arcaiques. Volen ser moderns i estalviadors i són pures còpies del pitxor mercadeig dels serveis públics. No és tolerable.

Des de les posicions, els valors i els conceptes que venim defensant a DEMPEUS donem tot el suport a les persones injustament acomiadades i denuciem aquest nou atac depredador del sistema públic de salut. Exigim la readmissió immediata d’aquestes treballadores així com la definitiva eradicació d’aquestes pèssimes practiques per a una societat que atengui millor les necessitats de les persones… en especial, en els moments més difícils.

 
9 comentaris

Publicat per a 11 Juliol 2009 in Serveis Públics

 

Etiquetes: , , ,

9 responses to ““Atento” una externalització amb repressió laboral i pitjor servei públic

  1. Apa Buenas

    12 Juliol 2009 at 16:32

    Al final el jamón barato acaba siendo carísimo !! Pero esta gente “atenta” más que de jamón entienden de “chorizos”… Vamos “patrás”.
    Apa Buenas |

     
  2. Homer Simpson

    16 Juliol 2009 at 16:15

    Aquest mateix departament, el d’Interior, construeix una pista de bàsquet a la comissaria de Salou, per un import de més de 650.000 euros. Potser és més necessària una pista de bàsquet que un bon servei d’emergències. Veure per creure a en Saura i els seus amigachos ….

     
  3. Caperucita Roja

    27 Juliol 2009 at 12:15

    Bajo ningún concepto se me ocurriría llamar al 112, y menos aun después de haber sabdido que la plantilla actual está formada en un 94% por gente nueva a la que se le ha dado una pésima formación de 7 días. Esto es un peligro para Cataluña Sres. Es un verdadero peligro!!!

     
  4. TESTIMONIO

    28 Juliol 2009 at 23:39

    Acabo de realizar una formación de dos semanas para entrar ha trabajar en el 112 emergencias para la empresa Atento. Durante la formación nos dijeron que estábamos dentro he incluso presentemos toda la documentación. El ultimo día se presenta una señora que no habíamos visto antes, diciendo los nombres de los elejidos, muchos nos quedamos fuera. Y después de documentarme, se que su dinámica de hacer cash es a base de hacer formaciones.
    Somos un colectivo si alguien puede ayudarnos en nuestra demanda o dar información…. Gracias de antemano

     
  5. 7cabretes

    2 Agost 2009 at 12:21

    112, LES GALERES DE L’EMERGÈNCIA
    És vergonyós, tot el què passa dins el 112! I l’únic culpable i responsable és el Dpt. d’Interior que consenteix que aquestes empreses explotadores dels serveis, explotin també als treballadors – amb jornades interminables, sous de misèria i tracte pèssim-, acomiadin part de les plantilles i com en temps de Franco a les delegades sindicals que molesten els hi prenem la feina,avia’m si callen! S’està gestionant el 112-Servei d’Emergències de Catalunya en base a interessos particulars i NO pensant el bé dels ciutadans d’aquest país. Els treballadors/res del 112 i el poble NO importem prou com per a tenir un servei d’emergències en condicions i que resulti eficaç. El 112, salva vides, però és veu que no mereixem cap respecte per part del Dpt.

     
  6. TESTIMONI

    24 Setembre 2009 at 14:41

    Com a treballador del 112 puc assegurar que el nivell de formació dels treballadors és pésim. A nosaltres ens van donar un curs de dues setmanes i ens van posar a agafar trucades on hi ha havia vides en joc. Podria detallar autèntiques barbaritats que he viscut al 112.El servei que es dona al ciutadà és tercermundista. Amés a més,molts coordinadors i supervisors són sutèntics gossos d´atento. Intimiden a la gent amb l´argument encubert d´acomiadarlos.Em fan fàstic, perque es`tan amb un contracte de merda com nosalttres i pensem que si són chivatos d´atento es salvaràn. Ho tenen clar.

     
  7. maria

    8 gener 2010 at 13:34

    Actualmente trabajo en atento ,por dos meses de prueba.El dia trece empieza otra formacion de 10 dias, justo el dia de dos meses se prueba se acaba el curso de formacion , me imagino que nos hecharan a unos cuantos para poner gente nueva, no tiene logica verdad? Pero si pensamos que atento cobra por esas formaciones les sale muy bien. ¿como lo permite el estado?

     
  8. nikola

    11 Abril 2010 at 15:15

    Más del 25 % del total de operadores del 061 (Emergències Mèdiques) de Catalunya han sido despedidos. La argumentación por parte de la empresa subcontratada que gestiona el servicio ( Atento Teleservicios España) es una supuesta disminución del volumen de llamadas debido a la finalización de la campaña de la gripe A.
    http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Despedidos/107/empleados/061/fin/gripe/elpepuespcat/20100410elpcat_17/Tes

     
  9. Yolanda Martínez Pinós

    17 Juny 2010 at 15:55

    Estos de Atento,son unos sinverguenzas,y unos autenticos gansters,empece la formación el lunes para el 061,y hoy me han dicho que no sigo,es formación selectiva,con examen,no hagais entrevistas,con estos hijos de puta,no merecen la pena,que atiendan ellos las llamadas,

     

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

 
%d bloggers like this: